Preporuka sportiste

IMG-ae8a0bbb9608d8d7e2e2bc33a4a2c180-V

Peđa Milošević, profesionalni licencirani personalni i online trener

Loša ishrana jedan je od osnovnih problema današnjice. Veliki broj ljudi većinu svog dana provede u kancelariji, u stresnom okruženju i sa malo vremena da razmišlja uopšte o hrani, a kamoli ne o pravilnosti i kvalitetu njenog unošenja.

Nepravilna i nekvalitetna ishrana za sobom može vući niz bolesti kao što su gojaznost, šećerna bolest, povišen krvni pritisak, srčani i moždani udar.

Za normalno funkcionisanje organizma i dobro zdravlje potrebno je uneti više od 6 hranljivih materija: ugljeni hidrati, proteini, masti, vitamini i minerali, voda.
Posebno važne naminice koje treba da budu osnovna hrana su : Žitarice, krompir, testenine i kukuruzni proizvodi. Voće i povrće su namirnice bogate vitaminima i mineralima, antioksidansima i dijetnim vlaknima. Obrano mleko i mlečni proizvodi ( Kao npr. Jogurt ) bogati kalcijumom a siromašni zasićenim
mastima i holesterolom. Meso, jaja, riba i punomasni sirevi bogati proteinima su osnovne gradivne materije u organizmu i važne su za rast i razvoj.

Hranu koju trebate izbegavati čine ( Masti, ulja, slatkiši,grickalice). Još jedna stvar koja je bitna kod uravnotežene ishrane a to je : rasporediti ove namirnice na 5 obroka dnevno. Doručak, ručak, večeru i dve užine.Pored ishrane, potrebni su nam i suplementi kao dodatak ishrani. Važna suplementacija za naš organizam Cink. Cink je esencijalni mineral koji je uključen kao koenzim u mnoštvo enzimskih sistema bitnih za normalno funkcionisanje našeg organizma – antioksidativna zaštita, zdravlje nervnog sistema, kože, adekvatan imuni odgovor, kao i podrška održavanju optimalnih nivoa testosterona.
Omega 3 ( Doprinos kardiovaskularnom zdravlju (normalizacija lipidnog profila krvi) zdrav vid, hormonski balans, olakšava simptome kod degenerativih bolesti zglobova, doprinosi zdravlju kostiju, kao i boljem rasploženju ).

B12 ( Najbitnije uloge vitamina B12 tiču se pre svega formiranja crvenih krvnih zrnaca, važan je i za proces sprovođenje impulsa kroz nervne ćelije, kao i „dobro raspoloženje“(serotonin i dopamin) , značajan u sintezi DNK i „obnovi i reparaciji“ iste usled oštećenja uzrokovanog radijacijom ili dejstvom slobodnih radikala (nastanak kancera). Isto tako ovaj vitamin je neophodan za normalan razvoj „nervne cevi“ , kao i prevenciju defekata iste u toku trudnoće.)
D3 ( Neophodan za hormonski balans, reproduktivno zdravlje, za rast i razvoj kostiju, koštanu gustinu, za snagu mišića (mišićna vlakna tipa II), adekvatan imuni odgovor, kao i antiinflamatorni učinak, dobro raspoloženje, osetljivost na insulin)
Istraživanja ukazuju da je „loš status vitamina D3“ prisutan kod obolelih od kancera, depresije, Alchajmerove i Parkinsonove bolesti. Pokazno je da adekvatan unos ovog vitamina doprinosi prevenciji dijabetesa tipa 2 (uticaj na insulinsku rezistenciju), kao i regulaciji krvnog pritiska.
Vitamin C kao dodatak ishrani treba primenjivati kod:

Oslabljenog imuniteta, prehlada, gripa i respiratornih infekcija, razlaganja kostiju (osteoporoza) i reumatoidnog artritisa, upale i krvarenja desni,alergijskih reakcija, astme i raznih upala,bolesti srca i povišenog nivoa
holesterola i triglicerida u krvi, slabljenja mišića, upala i bolova u mišićima nakon treninga, terapije dijabetesa i katarakte, stresa.
Kalcijum povoljno utiče u trudnoći, tokom dojenja, tokom odrastanja, ublažava tegobe PMS-a, u perimenopauzi i menopauzi i usporava proces starenja.
Kod sledećih  bolesti i tegoba – uloga kalcijuma je nezamenljiva: akne, alergija,  astma, depresija, koprivnjača, nervoza, hipertenzija, osteoporoza, poremaćaj ishrane (gojaznost, nedostatak apetita…), problema sa kosom, kožom, noktima, probelma sa varenjem, problema sa potencijom, hipertireoze, menopauze.

Gvožđe ( Nedostatak gvožđa može izazvati dosta simptoma:opšta slabost i malaksalost,umor i brže zamaranje,nesvestica i vrtoglavica,glavobolja,zujanje u ušima,nedostatak vazduha,lupanje srca i bolovi u grudima,bolovi u mišićima. Osnovna funkcija gvožđa je da u sklopu hemoglobina učestvuje u transportu kiseonika i hranljivih materija do tkiva, pored toga, neophodno je i za sintezu i funkciju mnogih enzima.

Call Now Button
U korpi nema proizvoda
0